De heilige graal is volgens Polle de Maagt van Marketing Tribune niet meer zo heilig. Het is mooi geweest, vindt hij:
Het waren vijf geweldige jaren. Hyves leerde ons wat social networking was, Last.fm en MySpace waren een geweldige manier om nieuwe muziek te leren kennen en Fabchannel zond de concerten uit die we misten omdat we druk aan het hyven waren. Dat waren nog eens tijden.
Tot het besef dat je niet al je Hyves-vrienden meer kent, je ouders en je baas ook meekijken op je profiel, dat er op sociale netwerken ook gewoon spam is en dat je naast Hyves nog een rits aan netwerken te onderhouden hebt. En dat Hyves eigenlijk nog steeds een suboptimaal netwerk is. Waarom zit je op Hyves? Omdat iedereen op Hyves zit. Waarom hyven Hyvers? Fun, entertainment, zelfexpressie, het onderhouden van contacten. En daarin is Hyves natuurlijk nog steeds pas versie 0.1 van social netwerking; een suboptimale fit tussen de gebruikers en de onderliggende behoeften. 'Always in touch with your friends' belooft Hyves al vijf jaar. Ja, niet dus hè.
Lees hier verder.
Ik denk dat sociale netwerken here to stay zijn, maar dat zoals bij elke nieuwe ontwikkeling de glans er op een gegeven moment wel vanaf gaat... En dan is het net zo gewoon als tv kijjken.
Ik denk dat sociale netwerken here to stay zijn, maar dat zoals bij elke nieuwe ontwikkeling de glans er op een gegeven moment wel vanaf gaat... En dan is het net zo gewoon als tv kijjken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten